Back to Staff Profile HomeEdit ProfileEnglishFarsi

حجت صفار حیدری ثابت

دانشکده علوم انسانی و اجتماعی:علوم تربیتی

1. لیسانس علوم تربیتی با گرایش آموزش و پرورش کودکان استثنایی. دانشگاه اصفهان. سال 1366
2. فوق لیسانس رشته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش. دانشگاه تربیت مدرس. سال 1371
3. دکتری فلسفه تعلیم و تربیت. دانشگاه تربیت مدرس. سال 1379 
  1. نوگرايي و آموزش و پرورش در جهان اسلام. فصلنامه علوم انساني دانشگاه الزهرا. سال 12. شماره 42. 1381تابستان. صص . 209-231
  2. بررسي وضعيت اشتغال كارآموزان آموزش ديده فني و حرفه اي استان طي برنامه سوم توسعه. نفر دوم. با همكاري دكتر ايزدي. پژوهشنامه علوم انساني و اجتماعي. سال 2 شماره 4. 1381بهار. صص 35-60
  3. بررسي وضعيت اشتغال كارآموزان در رشته هاي مربوط به بخش صنعت در برنامه سوم. پژوهشنامه علوم انساني و اجتماعي. سال 4 شماره 13. 1383تابستان. صص 67-85.
  4. بررسي انتقادي كاركردهاي مدارس در دوران نو. دانشور رفتار. سال 11 شماره 3. 1383اسفند. صص 80-89.
  5. بررسي انتقادي مباني رويكرد پسامدرني به آموزش و پرورش. دانشوررفتار. سال 14 شماره 27. 1386اسفند .صص 29- 38.
  6. زمينه يابي افزايش مشاركت زنان در آموزش عالي ( مطالعه موردي دانشگاه مازندران) نفر اول . فصلنامه آموزش عالي. سال 1 شماره 4. 1388بهار. صص 85-106.
  7. انسان, آزادی و تربیت در فلسفه هستی. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی. سال 2 شمار 6 و 7. صص. 1381پاییز و زمستان. صص 280-255.
  8. زوال كاركردهاي اخلاقي دانشگاه در عصر سرمايه داري پيشرفته. راهبرد فرهنگ. سال 2 و 3 شماره 7 و 8. 1388 زمستان و بهار . 1389 صص. 149-172.
  9. نظريه معرفت شناسي تكاملي و نگاهي انتقادي به كاربردهاي آن در تعليم و تربيت. نفر اول. مباني تعليم و تربيت. سال 1 شماره 1. تابستان 1390. صص 159-184.
  10. بررسی میزان آشنایی و علاقه مندی دانش آموزان متوسطه نسبت به فرهنگ بومی در استان مازندران. نفر اول. مطالعات فرهنگی و ارتباطات. سال 6 شماره 20. 1389. صص 173- 196.
  11. وضعيت فلسفه آموزش و پرورش در دوره پسامدرن. فصلنامه پژوهش هاي تربيتي. 1380زمستان. شماره 3و4.صص 25- 50.
  12. تاملی انتقادي درباب رویکرد اگزیستانسی سورن كي يركه گور به دین و كاربردهاي آن براي تربیت دینی. نفر اول.چاپ در دو فصلنامه كاوش هاي ديني ديني دانشگاه مازندران. شماره 6 سال سوم 1390.
  13. نگاهي به مباني معرفتي انديشه، فرهنگ و آموزش عالي اسلامي. فصلنامه معرفت در دانشگاه اسلامي. شماره 51. شماره 2 تابستان 1391.
  14. رويكردهاي عدالت آموزشي ( نگاهي به جايگاه عدالت آموزشي در سند تحول بنيادين نظام آموزش و پرورش ايران ). نفر اول. پژوهش نامه مباني تعليم و تربيت. دانشگاه فردوسي. .
  15. بررسي ارتباط سرمايه ي فرهنگي با انگيزه ورود به دانشگاه و عملكرد تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي گلستان،مجله ی توسعه ی آموزش در علوم پزشکی،دوره 7، شماره 14، تابستان 1393، صفحات 19-11 ( نفر چهارم ).
 
       همایش ها
  1. ويژگي هاي يك نظام آموزشي مبتني بر نظريه دموكراسي تفاهمي. نفر اول ميترا تيموري .سخنراني و چاپ چكيده در مجموعه مقالات چهارمين همايش انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران. مشهد. دانشگاه فردوسي. 1392.
  2. نگاهي به آموزش شهروندي اسلامي با تاكيد بر نهج البلاغه. نفر اول صاحبه سالار. سخنراني و چاپ چكيده در مجموعه مقالات چهارمين همايش انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران. مشهد. دانشگاه فردوسي. 1392.
  3. بنيادهاي معنوي اموزش و پرورش اسلامي: تاملي درباره نظام آموزشي ايران. چاپ چكيده در مجموعه مقالات چهارمين همايش انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران. مشهد. دانشگاه فردوسي.
  4. 1392.
  5. ايدئولوژي و آموزش و پرورش: نگاهي انتقادي به سند تحول بنيادين نظام آموزش و پرورش. چاپ چكيده در مجموعه مقالات چهارمين همايش انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران. مشهد. دانشگاه فردوسي. 1392.
  6. نگاهي به جايگاه و نقش فيلسوفان تعليم و تربيت در تكوين و تحول نظام جديد آموزشي ايران. پوستر و چاپ چكيده در مجموعه مقالات چهارمين همايش انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران. مشهد. دانشگاه فردوسي. 1392.
  7. عدالت و آموزش و پرورش: نگاهي به رويكردهاي عدالت آموزشي. با همكاري رزا حسين نژاد. سخنراني و چاپ چكيده در مجموعه مقالات چهارمين همايش انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران. مشهد. دانشگاه فردوسي. 1392.
  8. تاملی در بنیادهای معنوی علوم اسلامی ( چکیده ) . چاپ در مجموعه چکیده مقالات همایش دین, دانشگاه و علوم انسانی. دانشگاه مازندران. اسفند 1390.
  9. بررسی نقش دانشگاه اسلامی در تربیت شهروند اخلاقی: با تاکید بر نهج البلاغه. نفر اول. چاپ در مجموعه چکیده مقالات همایش دین, دانشگاه و علوم انسانی. دانشگاه مازندران. اسفند 1390.
  10. اخلاق مطلوب در دانشگاه اسلامی ( مطالعه موردی دانشگاه مازندران), نفر دوم . چاپ در مجموعه چکیده مقالات همایش دین, دانشگاه و علوم انسانی. دانشگاه مازندران. اسفند 1390.
  11. بررسی اخلاق تربیت در دانشگاه ها بر اساس رساله ی حقوق امام سجاد (ع). نفر اول. چاپ در مجموعه چکیده مقالات همایش دین, دانشگاه و علوم انسانی. دانشگاه مازندران. اسفند 1390.
  12. بحران در کارکردهای اخلاق دانشگاه های مدرن: تاملی در مبانی اخلاقی دانشگاه های اسلامی. چاپ در مجموعه چکیده مقالات همایش دین, دانشگاه و علوم انسانی. دانشگاه مازندران. اسفند 1390.
  13. نقد تاثیر و پیامدهای نگرش اثباتی بر برنامه ریزی آموزشی دانشگاه بر اساس تعالیم معنوی اسلامی. نفر دوم. چاپ در مجموعه چکیده مقالات همایش دین, دانشگاه و علوم انسانی. دانشگاه مازندران. اسفند 1390.
  14. نگاهی به زمینه های شیوع تقلب علمی به عنوان آسیبی اخلاقی در دانشگاهها. نفر سوم. چاپ در مجموعه چکیده مقالات همایش دین, دانشگاه و علوم انسانی. دانشگاه مازندران. اسفند 1390.
  15. آسیب شناسی اخلاق تربیت در دانشگاه مازندران از منظر دانشجویان. نفر سوم. چاپ در مجموعه چکیده مقالات همایش دین, دانشگاه و علوم انسانی. دانشگاه مازندران. اسفند 1390.
  16. نگاهی به بنیان های معرفتی اندیشه و تمدن اسلامی. چاپ در مجموعه چکیده مقالات همایش دین, دانشگاه و علوم انسانی. دانشگاه مازندران. اسفند 1390.
  17. نقش دانشگاه در ساختن و اعتلای تمدن اسلامی. نفر اول. چاپ در مجموعه چکیده مقالات همایش دین, دانشگاه و علوم انسانی. دانشگاه مازندران. اسفند 1390.
  18. نهادهای آموزشی و ضرورت تحول نگرش درباره ی ماهیت و روش های آموزش و پژوهش در علوم انسانی ( چکیده ). چاپ در مجموعه چکیده مقالات دومین کنگره علوم ملی علوم انسانی. دی ماه 1390. تهران دانشگاه تربیت مدرس
  19. آموزش چند فرهنگی به عنوان یک ضرورت در عصر جهانی شدن. نفر اول. چاپ در مجموعه مقالات همایش ملی رسالت معلم در چشم انداز ایران 1404. مرکز تربیت معلم بابل. خرداد1391.
  20. بررسی اخلاق تربیت در مدارس بر اساس رساله حقوق امام سجاد (ع). نفر دوم. چاپ در مجموعه مقالات همایش ملی رسالت معلم در چشم انداز ایران 1404. مرکز تربیت معلم بابل. خرداد 1391.
  21. چهانی شدن و نظام آموزشی ایران. نفر سوم. چاپ در مجموعه مقالات همایش ملی رسالت معلم در چشم انداز ایران 1404. مرکز تربیت معلم بابل. خرداد 1391.
  22. بررسی نقش معلمان در تربیت شهروند اخلاقی: با تاکید بر نهج البلاغه. نفر دوم. چاپ در مجموعه مقالات همایش ملی رسالت معلم در چشم انداز ایران 1404. مرکز تربیت معلم بابل. خرداد 1391.
  23. بررسی دلایل انتخاب رشته های آموزشی فنی و حرفه ای دانش آموزان شاهد و غیر شاهد متوسطه استان مازندران. ( چکیده ). نفر اول. چاپ در مجموعه چکیده مقالات همایش نخستین همایش ملی مهارت آموزی و اشتغال در ایران. تهران: خرداد 1391.
  24. جهانی شدن, آموزش و پرورش و بحران حفظ هویت دینی در جوامع اسلامی. چاپ در جکیده مقالات کنفرانس بین المللی آموزش و جهانی شدن. تهران: مهره 1391.
  25. بررسی اصول و روش های تربیت اخلاقی در نهج البلاغه. نفر دوم. چاپ در مجموعه مقالات همایش ملی امامت, غدیر و مسایل عصر حاضر. دانشگاه مازندران: آبان 1391.  
  26.   جهاني شدن و تاثير آن بر برنامه درسي؛ با تاكيد بر الگوهاي تدريس. هشتمين همايش انجمن مطالعات درسي ايران: جهاني شدن و بومي ماندن برنامه درسي. نفر دوم. دانشگاه مازندران: آبان 1387.
  27. آيا نهادهاي آموزشي ما مي توانند به تعميق و گسترش فرهنگ ايثار و شهادت بپردازند؟ چاپ در مجموعه مقالات همايش ملي ايثار و شهادت: فرصت ها و چالشها. دانشگاه مازندران. اسفند 1387.
  28. دانشگاه متعهد: رويكرد انتقادي پست مدرنيستي به برنامه درسي با تاكيد بر آراء هنري ژيرو. چاپ در مجموعه مقالات نهمين همايش سالانه مطالعات برنامه درسي ايران. تبریز: مهر 1388
  در دست ويرايش
الف. كارشناسي:
  1. فلسفه عمومي
  2. تاريخ آموزش و پرورش
  3. فلسفه آموزش و پرورش
  4. اصول و مباني آموزش و پرورش
  5. مسايل آموزش و پرورش
  6. سمينار و يا پروژه تحقيقاتي
  7. روان شناسي عمومي
ب. كارشناسي ارشد:
1. آرائ تربيتي مكتب هاي فلسفي
2. سمينار در مسايل تربيتي
3. راهنمايي و مشاوره پايان نامه هاي متعدد در كارشناسي ارشد(با لغ بر 40 رساله )
پ. دوره دكتري:
فلسفه آموزش عالي
1. فلسفه وجودي و تعليم و تربيت
2. هرمنوتيك و تعليم و تربيت
3. فلسفه تحليلي و تعليم و تربيت