Back to Staff Profile HomeEdit ProfileEnglishFarsi

محمدرضا طبیبی

دانشکده اقتصاد و علوم اداری:مدیریت بازرگانی

محمدرضا طبیبی، دارای مدرک کارشناسی در اقتصاد مهندسی کشاورزی و کارشناسی ارشد در بازاریابی بین المللی دانشگاه تهران، ایران می باشد. وی دکترای خود را در مدیریت استراتژیک از دانشگاه علامه طباطبایی، تهران در سال 2009 به پایان رسانید و پایان نامه دکترای وی در مورد "مدیریت استراتژیک زنجیره تامین کشاورزی" می باشد
وی به عنوان استادیار در دانشکده مهندسی صنعتی از دانشگاه بولونیا (ایتالیا) مشغول فعالیت بود.
به عنوان یک محقق ارشد و همچنین رئیس بخش بازاریابی از موسسه مطالعات و تحقیقات تجارت (ITSR) در وزارت بازرگانی فعالیت میکرد.
حوزه های علاقه مندی وی مدیریت استراتژیک، بازاریابی بین المللی، صنعت عادلانه، برنامه ریزی بازاریابی، فروش و مذاکره مهارت است و در مقطع کارشناسی ارشد راهنمایی پایان نامه چندین دانشجو را بر عهده داشت. دو کتاب با عنوان "مهارت های فروشنده موفق" و "واژگان ضروری مدیریت" و چندین مقاله علمی دیگر از ایشان منتشر شده است.
او در حال حاضر استادیار دانشکده اقتصاد و اداری ، دانشگاه مازندران، ایران می باشد.
همچنین مدیریت یک مرکز تجارت کسب و کار (تحت نظارت وزارت بازرگانی) در شمال ایران را دارا می باشد که دوره های آموزشی و نیز مشاوره به خدمات عمومی و کسب و کارهای کوچک و متوسط را ارائه می دهد.
 

دکترای مدیریت استراتژیک، دانشگاه علامه طباطبایی  - 1388
پايان‌نامه: مدلي براي مديريت راهبردي زنجيره تامين كسب و كارهاي عمده كشاورزي در ايران
استاد مدعو دانشگاه بولنیا: ایتالیا، 1387-1388
كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي بين‌المللي، دانشگاه تهران، 1384
پایان نامه: مقایسه ای از وضعیت موجود و مطلوب استراتژی الکترونیک محصولات فروشگاه های زنجیره ای شهروند
اخذ گواهینامه تخصصی مدیریت توسعه صادرات از دانشگاه صنعتی شریف و مرکز توسعه تجارت ایران- 1383
كارشناسي مهندسی اقتصاد کشاورزی، دانشگاه تهران،  1382





 
علمی پژوهشی
بررسی تأثیر همراستایی راهبردهای بازاریابی و عملکرد زنجیره تأمین بر عملکرد سازمانی در شرکتهای صنعتی تولید مبلمان اداری استان تهران - فصلنامه تحقیقات علوم چوب وکاغذ ایران- جلد 31 - شماره 3 - 1395
ارائه رویکرد ترکیبی ANP-Dematel  فازی جهت اولویت بندی معیارهای ارزیابی عملکرد تامین کننده سبز-  فصل نامه پژوهش های مدیریت ایران - 1392
بررسی و تحلیل متغیرهای کنترل راهبردی در فرایند کوچک‌سازی  در سازمان‌های دولتی جمهوری اسلامی ایران- فصل نامه برنامه و بودجه (علمی پژوهشی ) - 1391
تاثیر بازارگرایی و گرایش کارآفرینانه بر نوآوری در کسب و کارهای کوچک و متوسط پژوهش نامه بازرگانی (علمی پژوهشی) 1391
ارائه مدلی به منظور تجزیه و تحلیل، اجرا و گزینش راهبرد زنجیره تامین کسب و کار- علوم مدیریت ایران(علمی-پژوهشی)- سال چهارم - شماره 16- زمستان 1388
ماهيت رقابت پذيري: نگاهي چندبعدي دانش مديريت (علمي و پژوهشي) شماره 76- بهار 1386
كاربرد مدل 3R  در تدوين استراتژي الكترونيك محصولات شهروند - فصل نامه تجارت و اقتصاد نوين (علمي و پژوهشي) شماره 4- بهار 1385
 
علمی - ترویجی
ارزیابی شاخص های خوب حکمرانی خوب شهری در شهرهای مقصد گردشگری گردشگری شهری- دوره 2 شماره 3-  پاییز 1394
بررسی مبانی و ابعاد نظری کنترل راهبردی فصل نامه توسعه سازمانی پلیس (علمی ترویجی)- شماره 40 بهار 1391
استراتژی کوچک سازی به عنوان رویکرد غالب در بخش دولتی جمهوری اسلامی ایران راهبرد یاس (علمی ترویجی) تابستان 1390
تاثیر شبکه های بی سیم بر بهبود الگوی مصرف تجهیزات رایانه ای در سازمان های دولتی بررسی های بازرگانی (علمی ترویجی) شماره 47 خرداد و تیر ماه 1390
مطالعه تطبيقي نهادهاي متولي بهره‌وري در جهان و ايران- بررسي‌هاي بازرگاني(علمي ترويجي)- شماره سي و پنج خرداد و تير 1388
ارائه مدلي به منظورطراحي، اجرا و كنترل استراتژي لجستيك كسب و كار بررسي‌هاي بازرگاني (علمي ترويجي) -  شماره 24 مرداد و شهريور 1386

مجموعه مقالات همایش ها
بررسی تاثیر ویژگی های فروشنده بر ارزش ویژه فروشنده در صنعت پخش: نقش میانجی ارزش افزوده فروشنده- اولین کنفرانس بین المللی مدیریت حسابداری علوم تربیتی و اقتصاد مقاومتی- شهریور 1395
هوش فرهنگی در مذاکرات تجاری- نخستین کنفرانس بین المللی پارادایم های نوین مدیریتی- اردیبهشت 95
تغییر برند: چرا و چگونه؟- کنفرانس مدیریت در قرن 21 - شهریور 1394
بررسی تأثیر قیمت‌گذاری با اعداد انتهایی غیر روند بر روی پردازش اطّلاعات قیمتی مصرف‌کنندگان- دومین کنفرانس بین المللی در حسابداری، اقتصادی و مدیریت مالی- خرداد 1395
عوامل موفقیت در مذاکرات تجاری در سطح بین المللی - نخستین کنفرانس بین المللی هوش تجاری و سازمانی - اردیبهشت 94 

بررسی نقش کنترل استراتژیک در فرایند کوچک سازی در سازمان های دولتی ایران- همایش ملی دانشجویی جهاد اقتصادی – 15 اسفند – بابلسر : دانشگاه مازندران
برنامه ریزی کسب و کار خدمات، همایش ملی دانشگاه کارآفرین، صنعت دانش محور، شهریور 92، بابلسر
بررسی تاثیر مدیریت دانش بر رقابت پذیری بر اساس رویکرد بازارگرایی، همایش ملی جهاد اقتصادی، شهریور 92، بابلسر
بررسي متغيرهاي موثر بر ارتقاء بهره وري در درون بنگاه هاي توليدي و خدماتي – یازدهمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت – 27 و 28 دی ماه 1390 - تهران
روش تدوین نقشه جامع علمی فناوری بخش بازرگانی بررسی های بازرگانی شماره 50 دی و بهمن 1390
شناسایی و اولویت بندی خدمات اطلاع رسانی بهداشتی درمانی پیام کوتاه محور اولین کنگره کاربرد فناوری اطلاعات در سلامت- مهرماه 1390-ساری: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران
بررسی رقابت پذیری صنعت فراورده های میوه و سبزیجات ایران – همایش ملی جهاد اقتصادی – ایران: بابلسر- مهر ماه 90
خردگرايي در بنگاه يا خردنگري در بهره‌وري- ششمین كنفرانس بين‌المللي مديريت ایران: تهران، 30 آذر-2 دي
نقش كلينيك بازاريابي در تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسي همايش ملي سياست‌هاي اصل 4 قانون اساسي آذر 85
 
ارائه تجربه مديريتي در زمينه برنامه‌ريزي كسب و كار واحدهاي استراتژيك خدماتي سازمان‌هاي دولتي   كنفرانس بين‌المللي مديريت 1386
 
 Flexible and Precaution Strategies to Build Strategic Supply Chain, 2014 February,  INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRENT LIFE SCIENCES, Vol.4, Issue, 2, pp.249-254,
DEVELOPING A MODEL OF PARTNERS COORDINATION WITHIN SUPPLY CHAIN, Advances in Business-Related Scientific Research Conference (ABSRC) 2012, venice: ITALY;
Jet Ski Development Strategies: The Case of Caspian sea`s South-west beach, TOURISMOS, 2011, vol 6, No 2, p 175-192;
Application of Short Message information services in healthcare organizations: a case study of a private Hospital in IRAN, Global Telehealth 2010 Conference, Fremantle:Australia,10-12 November;
E-business strategy in practice: A case study in AAlipayam Company، IADIS e-Commerce 2009(EC 2009) Conference, Portugal: Algarve,17 – 23 June 2009

 
  1. دانشگاه مازندران دانشكده علوم  اقتصادی و اداری گروه مدیریت بازرگانی
    1. کارشناسی ارشد
      1. تدریس مدیریت تحول و اجرای برنامه های استراتژیک کارشناسی ارشد
      2. تدریس مدیریت سازمان های پیچیده - http://www.mcoumz.blogfa.com
      3. تدریس نظریه و فرایند تحول سازمانی 
      4. تدریس تحلیل محیط ملی و بین المللی کارشناسی ارشد
      5. تدریس مدیریت واردات و صادرات کارشناسی ارشد
      6. تدریس زبان تخصصی مدیریت business language بر اساس متدولوژی آکسفورد کتاب business result  در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد
  2. مرکز آموزش بازرگانی آمل و بابل از 1390
    1. فروش حرفه ای 10 بار تکرار رضایت بالای 85 درصد
    2. مهندسی تبلیغات 5 بار تکرار رضایت بالای 80 درصد
    3. فنون مذاکره 5 بار تکرار رضایت بالای 80 درصد
    4. خرید و سفارشات خارجی   3 بار تکرار رضایت بالای 85 درصد
    5. برنامه بازاریابی بین الملل 2 بار تکرار رضایت بالای 90 درصد
    6. برنامه کسب و کار 4 بار تکرار رضایت بالای 90 درصد
  3. شرکت شهرک های صنعتی استان مازندران مجری طرح آموزش خوشه های صنعتی -1392
  4. بانک کشاورزی
    1. سخنران و عضو پانل همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در بخش کشاورزی، آبان 1391- تهران
  5. دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
    1. دوره آموزشی برنامه ریزی کسب و کار (BP) تابستان 1390
    2. دوره آموزشی برنامه ریزی کسب و کار (BP) پاییز 1390
  6. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل
    1. بازاریابی و مهندسی تبلیغات پاییز 1390
  7. اداره جهاد کشاورزی بابل
    1. بازاریابی محصولات کشاورزی تابستان 1390
  8. شرکت پخش هجرت 
    1. مدیریت روابط با مشتریان پاییز 1390
    2. آشنایی با اصول و فنون مذاکرات تجاری
  9. دانشگاه تهران دانشکده کارآفرینی
    1. برگزاری سمینار مدیریت فروش (شرکت پخش البرز) -1389
  10. دانشگاه تهران دانشكده اقتصاد و توسعه كشاورزي گروه اقتصاد كشاورزي
    1. برگزاري سمينار آموزشي بازاريابي و تبلیغات - 1386
  11. دانشگاه پيام نور دوره آموزشي فراگير
    1. برگزاري دوره آموزشي درسي مديريت استراتژيك سطح كارشناس ارشد- 1386
  12. سازمان بازرگاني استان تهران
    1. رياست پانل سمينار حرفه‌اي اعزام هيات تجاري به روسيه
    2. مجري ميزگرد راهكارهاي ارتقا بهره‌وري در درون بنگاه‌هاي توليدي و خدماتي استان تهران و نقش آن در توسعه صادرات
    3. رياست پانل ميزگرد چالش‌هاي پيشرو صادركننده در تدوين يك برنامه جامع صادراتي
    4. رياست پانل میزگرد نقش بسته بندی محصولات در صادرات
    5. مجري ميزگرد بررسي مشكلات و موانع صادراتي بنگاه‌هاي كوچك و متوسط
  13. دانشگاه تهران - مركز آموزش‌هاي كاربردي دانشكده اقتصاد
    1. برگزاري دوره آموزش مديريت استراتژيك (بنياد مسكن اهواز) - 1386
    2. برگزاري دوره آموزش مديريت روابط مشتريان در بانكداري (بانك صادرات)- 1386
    3. برگزاري دوره آموزش مديريت رضايت مشتريان (شركت كفش ملي)- 1386
    4. برگزاري دوره آموزش مديريت رضايت مشتريان (شركت ارتباطات سيار)- 1386
    5. برگزاری دوره آموزش کاربردی برنامه بازاریابی  1385
  14. كارشناس ارشد پژوهشي موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني كشور-
    1. تدوين سخنراني مقام عالي وزارت بازرگاني كنفرانس جهاني سازي سال 1384
    2. دبير كميته تخصصي و مشورتي گروه مطالعات سيستمي از 1385
    3. دبير كميته تخصصي مشورتي گروه مطالعات بازاريابي و تحقيقات بازار- از 1384 لغايت 1385
    4. برگزاري ميزگرد خدمات بازاريابي صادراتي: راهگشاي توسعه صادرات غيرنفتي- 1385
    5. برگزاري ميزگرد چگونگي توانمند سازي شركت هاي ارائه كننده خدمات بازاريابي- 1385
    6. نقش پارك هاي صادراتي در توسعه صادرات- 1385
    7. تدوین گزارش استراتژی های روش تحقیق در بازاریابی - 1384
    8. طراحي دوره آموزش مديريت براي بانك توسعه اسلامي - 1384
    9. تدوين سخنراني مقام عالي وزارت بازرگاني روز ملي استاندارد سال 1386
    10. تدوين سخنراني مقام عالي وزارت بازرگاني روز ملي صادرات سال 1386
  15. دانشگاه تهران - مرکز آموزش های کاربردی مدیریت دانشکده مدیریت
    1. برگزاري دوره آموزش كاربردي مديريت رضايت مشتريان - از 1386
    2. برگزاري دوره آموزش كاربردي تكنيك‌هاي پيشرفته بازاريابي از 1385
    3. برگزاري دوره آموزش كاربردي مهارت‌هاي فروش موفق از 1385
    4. برگزاری دوره آموزش کاربردی برنامه بازاریابی بین الملل از 1384
    5. برگزاری دوره آموزش کاربردی برنامه بازاریابی  – از 1384
    6. برگزاری دوره آموزش کاربردی برنامه كسب و كار از 1384
    7. برگزاری دوره آموزش کاربردی مديريت كسب و كار‌هاي كوچك 1384









 
مدیریت استراتژیک
تصمیم گیری استراتژیک،درخت استراتژیک  (حال و آینده) شرکت، سناریو نویسی (برنامه ریزی سناریو)، چشم انداز و بینش استراتژیک، ترکیب استراتژی و مالی: مدیریت استراتژیک مالی
بازاریابی و فروش
فروش در شرایط رکود، انگیزش مشتری، مدیریت تعارض با مشتری ، مدلهای ارتباطی با مشتری، شخصیت فروشنده، فنون و روش های مذاکره،مهندسی تبلیغات، هدفگذاری و بودجه بندی تبلیغات،انواع رسانه های تبلیغاتی و رسانه های اجتماعی،پیام تبلیغاتی و ویژگی های آن ،ارزیابی اثربخشی تبلیغات،روابط عمومی ،مدیریت و مهندسی برند،قیمت گذاری محصول،کانال های توزیع و تکنیک های آن
بازاریابی بین الملل و بازرگانی بین الملل
بیمه بین الملل،ضمانت صادرات،استانداردهای بین المللی،انواع قراردادهای بین المللی،استراتژی های ورود به بازار،انتخاب بازار هدف و محصول مناسب آن (جدول کشور / محصول)
صنایع پیشنهادی
لبنیات،نساجی و چرم،گل و گیاه،کشاورزی و فراوری،نمایشگاه،پخش (شرکت های بزرگ توزیع کننده و فروشگاه های زنجیره ای) ،توریسم،دکوراسیون،زیتون و محصولات جانبی و فراوری شده









 
  • اخذ رتبه سوم آزمون مدیران جوان وزارت بازرگانی - 1387
  • اخذ مدرک زبان تولیمو سال 1383 – ارزیابی 515
  • اخذ مدرک زبان مکاتبات و مکالمات تجاری از موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ایران-1384
  • تسلط به  نرم افزارهای عام کامپیوتر و نرم افزارهای تخصصی SPSS ، Eviews، MSP ، Delphi، Access، Excel وQSB.









 
پست الكترونيكي: mreza.tabibi@gmail.com